Juanjo Conca. Promoción_1997

Estudio Conca y Marzal, esta formado por Juanjo Conca y Vicente Marzal, socios fundadores, y un equipo de profesionales del diseño y la comunicación formado a través de los años de trabajo en el sector.

Conca y Marzal nace como estudio en 1997, y ese mismo año ganan el Concurso Internacional del Mueble de la región de Murcia, compartiendo el primer premio‚ ex aequo‚ con el diseñador Miquel Milá.
Ganan también el concurso para la elaboracion del XXI Congreso de la Unión Mundial de Mercados. A partir de ahí comienza a crecer la cartera de clientes y se consolida el estudio a nivel nacional e internacional, desarrollando su trabajo en los campos del diseño gráfico, la comunicación y el diseño industrial.

En estos años hemos compaginado la actividad en el estudio con la actividad docente y las conferencias, así como la pertenencia a la junta directiva de la Asociación de Diseñadores de la Comunidad Valenciana.

¿Porqué decidiste ser diseñador?

Lo mío es vocacional, desde nano me entretenía en montar y desmontar cacharros mecánicos en casa, desmontaba todos los juguetes y los volvía a montar a mi manera, me tallaba en madera mis propios juguetes, (maquetas de aviones, etc) siempre me ha fascinado como conseguían que las cosas que me regalaban fuesen tan perfectas, con esos cantos rectilíneos e impecables, yo no lo conseguía con la navaja y la lija!

Si no diseñaras, ¿qué harías?

Esto me recuerda la canción de Sabina; “pirata con pata de palo…. billarista a tres bandas, insumiso en el cielo, dueño de un cabaret, tenor en Rigoletto, pianista de un burdel.”

Me hubiera gustado ser relojero, es algo que me llegue a plantear, me gusta la mecánica. También constructor de Aviones, es mi hobby si se le puede llamar así. También navegante, la vela me fascina y la practico. También esquiador profesionalmente, algo relacionado con la nieve, me gusta. También …..

¿Qué significa para ti esta profesión?

Para mi la profesión tiene que ser una continuación de tus gustos y de tus inquietudes personales, no concibo trabajar en algo que no me guste, que no me ilusione.

Como calificarías tu formación

Nuestra formación fue única, al año siguiente al que acabamos cambio todo, nosotros tuvimos en los últimos dos años de carrera a Marisa Gallén, Sandra Figuerola, Eduardo Albors, Ximo Roca, Pepe Gimeno, Nacho Lavernia, Daniel Nebot, Manolo Baño, Vicent Martinez, Lola Castelló y Jose Juan Belda, como profesores de proyectos bimensuales, no digo mas.

Tuvimos a los mejores del sector en ese momento dándonos clase.

¿Cuál piensas que es el futuro de los diseñadores?

El futuro de los diseñadores siempre ira ligado al de la sociedad, nosotros trabajamos para la gente, y evolucionamos junto con las necesidades problemas y avances de la sociedad de consumo.

Un referente en el mundo del diseño

Eduardo Albors

Un referente en la vida

Mi abuelo

Proyecto con el que más has disfrutado

Procuro hacerlo con todos. Así que no destacaré ninguno en especial. Quizás disfruto un poco mas con los de Industrial que con los de gráfico.

Proyecto que te hubiese gustado o te gustaría hacer

No se, todos son interesantes, lo que si que me pasa es que cuando veo un buen proyecto, bien solucionado, siempre pienso, joder! por que no se me ha ocurrido a mi! Eso me pasa siempre que veo la etiqueta del Vino Maduressa que hizo Dani Nebot, por ejemplo.

Proyectos de futuro

Estamos con la internacionalización del estudio bajo la nueva marca “360º Global Branding” peleando fuerte.

 

 

Design: 360º Global Branding. Country: Spain. Title: Formula-e. Desciption: Formula E refers to electric car racing supervised by the Fédération Internationale de l’Automobile (FIA). In this new competition for ecological cars, Formula E Holding wanted its logo to be a merger of engineering, electronics technology, science, sports, fashion, music and respect for the environment, displaying innovation at every turn. Formula E is an international championship, with the commitment that entails of having to assess all its components so as not to damage any religion, culture or creed.

Design: 360º Global Branding. Country: Spain. Title: Upper Club. Desciption: A brand for Upper Club, a high level club in the center of Valencia. Careful programming, premium drinks and afterworks with spectacle for the most demanding customers.

Design: 360º Global Branding. Country: Spain. Title: BCN World. Desciption: BCN World is a macro tourism and leisure project that will be located near the Port Aventura theme park. The area earmarked for development covers 600 ha in which there will be 1.5 million square metres of built-up space. BCN World intends to complement and diversify the offer for leisure, entertainment and business. It will also include golf courses, casinos, theatres, beach clubs and shopping areas. This time, the customer wanted a logo that displayed both its location and the activities that were to take place within the complex.

Design: 360º Global Branding. Country: Spain. Title: Bendinat Castle. Desciption: Bendinat is a nineteenth century castle located in Majorca. Bendinat has a golf course known as one of the most traditional on the island as well as an easily accessible natural spa. It is one of the most exclusive areas of the island. At this juncture, we were given the task of creating a corporate identity as the area was going to be used for events, cultural activities and exhibitions. Bendinat creates and organises all kinds of celebrations, always based on quality and a commitment for excellence demanded on a daily basis.

Design: 360º Global Branding. Country: Spain. Title: Kala. Desciption: Kala offers an extensive range of traditional textile home, gift, baby and contract products that combine the best tradition of handmade embroidery with the demands of a highly competitive global market. Kala threads, off-white or ecru white, connect and interweave hemstitch and embroidery items in a common manner to all their items. Their many different products for the home, gifts, babies and their on-line products for hotels and restaurants always display a sign of identity, a common denominator: embroidery. The warmth of home and the wind from distant seas. A journey into the unknown and family roots. Tradition and modernity, adventure and home sweet home.

Design: 360º Global Branding. Country: Spain. Title: Veremonte. Desciption: Veremonte is an international group based in London. It is a holding company comprising by private and institutional investors. The Veremonte Group leverages its global presence in international markets and its diversifi ed portfolio to identify investment opportunities in companies. In this case the customer required a serious logo that was up to the company’s standards and that showed some quality of its name, Veremonte; green mountain in Portuguese. It has vital connotations, it suggests the idea of growing, “green mountain”, it evokes the image of fertile land where new plants can grow, the idea of creation, of a green and leafy place where fruit can be gathered. They wanted to project a coherent and organised image.

Design: 360º Global Branding. Country: Spain. Title: Al Solito Posto. Desciption: Al Solito Posto is an Italian-based international franchise chain of home-cooking restaurants and cafés. The name means “the usual place”, and this was what they wished to reflect in their brand image. The chain of restaurants stands out for the Mediterranean style of the dishes it serves, which are cooked traditionally and are also given a distinct artistic touch. The decoration has a clear Italian nuance, recalling the local colour and charm of the little streets of Tuscany. The restaurants not only serve food but also double as a bakery and café, adding to the appeal. Al Solito Posto wanted its image to be a faithful reflection of its business: careful preparation, a non-commercial attitude and with some kind of little detail to indicate its line of work.

Design: 360º Global Branding. Country: Spain. Title: Moon. Desciption: Moon is a set of experiences related to leisure and class, whose places are characterized for offering a wide range of activities where you can begin having dinner,then moving to the chill-ou area to enjoy a distinguished gin and end up visiting the discotheque which stands out for calling the best djs of the international panorama of the moment. Moon has several clubs along Europe. In this case Moon wanted an image related to their activity, based fundamentally on the night leisure. From 360 º Global Branding we study the characteristics of their clubs and their hallmark, which are class and sobriety, that is why the colours on which we were based were black and white, giving the brand a staid air. For the logo we play with the two letters “o” making a comparison with two full moons ,which is also their name, and is commonly recognised as a symbol the great nights, which is basically when they operate. For the font, we have selected the Kelly Slab, with a modern look, designed to draw attention and impact as it works well in large blocks of text. Their unusual shapes offer an interesting rhythm to the text line, a distinctive rectangular design, which can give an urban feeling.

Design: 360º Global Branding. Country: Spain. Title: Ginself. Desciption: Ginself is a premium brand of citrus-based gin distilled in a traditional manner from beet alcohol and spring water. The customer gave us a briefing covering the most outstanding qualities of this exquisite gin. Ginself requested a total development of the brand, from the logo, image and web to packaging and merchandising.

Design: Conca y Marzal. Country: Spain. Title: Mi niña. Desciption: Identidad corporativa para “Mi niña”, acojedor restaurante en Valencia,de agradable decoración y platos tradicionales.

Design: Conca y Marzal. Country: Spain. Title: Cayetana Manglano. Desciption: Marca para clínica de ortodoncia especialista en ortodoncia lingual. Ortodoncia exclusiva con las ultimas técnicas en ortodoncia invisible.

Design: Conca y Marzal. Country: Spain. Title: El Chef al Mercat. Desciption: Imagen para la campaña “El Chef al Mercat”. Evento público en el que podemos ver a los principales chefs de Valencia cocinando en directo mientras realizas la compra en el Mercado.

Design: Conca y Marzal. Country: Spain. Title: Noise. Desciption: Identidad corporativa para Noise, una discoteca indispensable en Valencia. Conciertos y sesiones de discoteca, que resultan ser de las más salvajes y divertidas de la ciudad.

Design: Conca y Marzal. Country: Spain. Title: Julio Milla. Desciption: Identidad corporativa personal para Julio Milla, Chef de renombre en la comunidad valenciana conocido por sus platos autodidactas.

Design: Conca y Marzal. Country: Spain. Title: TICS. Desciption: Marca para TICS, jornadas formativas que pretenden dotar a los establecimientos de las herramientas necesarias para manejarse y saber venderse en internet, así como optimizar los recursos que las tecnologías de la información les ofrecen en la gestión de sus negocios.

Design: Conca y Marzal. Country: Spain. Title: Te ofrecemos un futuro. Desciption: Imagen para la campaña “Apoyo a la creación de Nuevas Pescaderías”. El objetivo principal es formar a personas desempleadas en la gestión de estos establecimientos, y ofrecerles la oportunidad de consolidar su propio puesto de venta en los mercados municipales.

Design: Conca y Marzal. Country: Spain. Title: Ramon y Asociados. Desciption: Identidad corporativa para “Ramon y Asociados”, asesoría económica, fiscal, laboral, mercantil y contable.

Design: Conca y Marzal. Country: Spain. Title: Couché. Desciption: Naming, dirección de imagen y maquetación de “Couché” es una revista quincenal dedicada a la prensa rosa entre otras secciones con temáticas muy variadas. Sus principales objetivos son informar sobre acontecimientos de la actualidad, relacionados con personajes públicos, cultura, ocio, salud y entrevistas en un tono muy cercano. Couché es una publicación que busca, contrasta y cita a sus fuentes de información, y no descuida el respeto hacia los individuos o colectivos de cualquier índole. Una parte primordial de cada una de las ediciones es cumplir, de manera estricta, las reglas legales del periodismo impreso.

Design: Conca y Marzal. Country: Spain. Title: Arquitectura Mediterránea Contemporánea. Desciption: Arquitectura Mediterránea Contemporánea is an international architecture office that combines tradition and modernity in all its projects, gearing its work to both the social aspect of architecture and sustainable development, rigorously using state-of-the-art technology to achieve a highly coherent formal result and an easy-to-comprehend quality of appearance. AMC asked us to create an image that would be minimalistic and methodical, to faithfully reflect its style of architecture.

Dejar respuesta

Please enter your comment!
Please enter your name here

Resolver: * Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.